söndag 4 oktober 2009

mitt sätt att hjälpa till..

hej hopp!

jag fick ett mail av min kompis annika i bangkok.min familjs fadderbarn Fon,bor där.
annika frågade mej, jag tror det är 5-6 år sedan,om jag ville hjälpa en funktioshindrad flicka med pengar till mat och sjukvård.så blev det,och nu behöver
Fon och hennes mamma wasana hjälp att bygga om huset de bor i innan regnperioden kommer.huset de bor i är fallfärdigt,så ormar och råttor kommer att ta sej in till dem.
som sagt,annika mailade om detta och vi är flera som ger pengar,för att detta ska kunna bli av fort.
amanda och jag bestämde oss för att sälja kort.jag letade fram de jag hade klara,satte dem i en pärm och iväg till ishallen där A-laget spelade match.
amanda sålde 12 kort.korten som blev över fick amanda ta med till skolan nästa dag,
och vips hade vi fått ihop 1000-lappen,som var första delmålet.

matilda vädjade på facen,så där har kommit lite beställningar på kort.

jätte kul att kunna hjälpa till. ingen kan ju hjälpa alla.men alla kan hjälpa någon..

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Ni är så snälla och goa. Det är ju jättebra när man känner någon som kan överlämna pengarna direkt så man vet att de kommer till rätt person. Roligt att kunna hjälpa till och göra något roligt samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Ni är väl för härliga....jag fick tårar i ögonen när jag såg din blogg. Jag ska ta med datorn till wasana och visa henne vad du gör för dem....Du är verkligen hennes ÄNGEL Mari och Amanda är Fons!!!! tusen kramar Anga

    SvaraRadera