måndag 12 april 2010

scrappade lite..

en rosa liten bakelse.de här små godbitarna är riktigt roliga att göra! lilla jordgubben har såklart mamma gjort,där går gränsen för vad jag klarar...
skönt att vintern är över!! möjligen kan det går ann att blicka tillbaka..en så där 17 år.ja det är så längesedan mina minstingar var så här pluttesmå.bilden är tagen 1993,fotot med båda skickade vi det året som julkort.nu är de små grynen snart 18 år!! suck suck

den här bilden tog pappa 2001.men vilken månad har jag funderat på..christina gifte sej i augusti,men då hade hon mycket längre hår.frågan är om det är jätte tidigt på året så håret har hunnit växa ut,eller är det senare på året i nov-dec.de har ju lite varma tröjor på sej..
i alla fall är bilden så fin,och jätterolig att ha.det skulle liksom inte gå att ta om den,fast det hade varit en önskedröm..!!!!!!!
det var svårt att välja bakrundspapper till bilden ,för den är så brokig med alla möjliga färger.jag valde tillslut ett pappaer från magnolia,som jag fått av min goa vän karin i halmstad.ja sedan har jag användt tre olika alfabeten.det minsta är lite för pilligt att montera för mej,men det hamnade tillslut nästan där det skulle...
ja nu skulle man bara kunna gå in i bilden och sätta sej mitt i skaran och njuta av sällskapet!!
men jag får nöja mej med att gå ut med ruff,och njuta av det underbara vädret...ja och mamma kan jag ju,som tur är,krama om framåt dagen..!
ha en bra dag


2 kommentarer:

  1. Härligt att se din kreativitet! Roligt att pappret kom till nytta. Ja, vem hade inte velat vrida tillbaka klockan. Konstigt för igår sa jag samma sak till Kalle. Kommer ihåg tiden innan och efter den där dystra november 2004 ( hela året egentligen) när livet blev annorlunda. Satt och tittade på foto från när Ellen var liten och täntke tillbaka och det kändes som om det var de bästa året i mitt liv innan allt oförståelilgt hemskt hände. Tänkte på hur jag och Christina satt och läste föräldratidningar och försökte lösa mammors och pappors ständiga gåta - att hur gör man rätt?? Suck! Härligt att se en sådan fin layout på fyra generationer och som sagt, den är ovärdelig.
    Layouten på Matilda och Amanda var också fin!

    Tack för tipset om en liten pekbok. Visste väl att jag skulle få hjälp med min lilla scrapblockering. Är lite förskyld idag men ska sätta mig och titta lite på papper och dekorationer ett tag. Ha det så gott! Kram Kairn

    SvaraRadera
  2. Javisst ja, jag glömde och fråga om du delar med dig mönstret på bakelsen?? Tänkte att när jag är färdig med min jättenalle ( upptäckte att den var 34 !!! cm stor) Jag har armar och ben kvar. Tycker bakelserna är så fina och tänkte försöka mig på en sådan sedan. Kram kram!

    SvaraRadera