tisdag 11 maj 2010

grattis älsklingar !!

grattis amanda !! så här liten var hon för 18 år sedan. en stark tjej som kämpat och klarat av många motgångar.det var inte givet att hon skulle få ta emot den finaste av alla gåvor LIVET,
men med god hjälp av läkare.. lyckades amanda tillslut överleva. grattis lilla "stora" älskling på din 18 årsdag !
grattis matilda! ja såhär liten var hon för 18 år sedan..hon har en liten sk. grimma som ger henne extra syre utanför kuvösen.matilda är också en liten kämpe.hon hade det riktigt tufft i min mage.till skillnad från sin två minuter yngre syster som hade jättelite fostervatten,så hade matilda jättemycket fostervatten och samlade därför på sej massor inuti sej som tryckte upp alla organ.(en lång historia få här bli kort) Det var riktigt tufft..men matilda mådde bra av att få födas. flickorna är födda 7 veckor för tidigt,så dagen före misommarafton fick vi ta hem dem.
grattis älskling på din 18 årsdag!!

mandis kort..


tildas kort...



den här bilden tog en fotograf på oss i turkiet när vi var där i oktober förra året. jag är så lycklig att båda mina flickor överlevde. amanda har sin hjärnskada,och det är en av mina stora sorger,men lyckan över att hon ändå har ett bra liv,och att matilda är frisk gör mej och såklart thomas oändligt tacksamma!
amanda har såklart med tårta till skolan idag. matilda som är på en salong och praktiserar ska bjuda frissörerna där på bakelser. gudarna bjuder oss alla idag på vackert väder..härligt med sol!
som vanlig när jag avslutar mina inlägg..är det dags för mej att gå ut med ruff. Lite gott kaffe först..
vi firade tjejerna i söndags med grillat och tårta,farfar mormor o morfar jocke johanna m fam helena o robin var här med presenter. idag får det bli något gott att äta igen,och så måste vi nog ha lite tårta..det är ju idag de fyller!! hurra hhurra hurra hurra..
ha det bra!!



2 kommentarer:

  1. Så små de var... Tänkte efter att jag är i vecka 33 nu så det hade ju varit samma om vår bebis kom nu. Det härligaste är att de klarade sig men vem kan fatta att de fyller 18!!! år. Kommer ihåg när jag träffade Matilda första gången hemma hos Nisse och Christina och hon måste ha varit 4-5 år. Kom ihåg att hon var så glad för vår gamla hund Daysi. Måste leta upp fotona från den tiden. Hälsa till tjejerna igen ( har grattat Matilda på facebook)och ha en riktigt mysfirarkväll!!! Fina kort...som vanligt!!! Tänk om vi kunde träffas och scrappa lite... Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Marie...herregud hur gammal är du?? Ni ser ut som 3 söta systrar på fotot. Du som är mormor ska ju börja rynka till dig lite.
    Jag missade nästan tjejernas 18 år dag har inte pratat med Nina på ett tag för då hade hon berättat. Krama dem från mig

    SvaraRadera