måndag 13 september 2010

85!!!

i tisdags bar det av till vimmerby till mimn lilla gudmor mildred som fyllde år. hon är så pigg och glad,så ingen kan tro att hon fyllet 85!! visst är hon söt! bredvid sitter min goa mamma. mildred var med på släktträffen jag berättade om i förra inlägget,hon är syster till min mormor(som numera är i himlen)och var näst äldst bland släktingarna som var med.vi tog med henne ut och åt,sedan blev det kaffe med dopp hemma hos mildred,trevligt!
hon fick ett kort av mej. hittade ett litet foto på henne som ung,så det passade jag på att dekorera kortet med...(blixten var på så det blev för ljust)

i onsdags var jag och amanda i jönköping hos hennes tandläkare.amanda har i alla år till och från gnisslat tänder,så endel av gaddarna är alldeles nedslipade.så vad göra?? jo, hon ska sövas för att de ska kunna göra en bettskena som förhppningsvis ska förhindra att tänderna ska slipas ned helt.det ilar väldigt om tandnerverna inte hinner krypa tillbaka,så det är lite bråttom.detta är vad vi har att se framemot framöver..de ska även rotfylla hennes framtänder.annars har hon inga hål och hennes tankött är blekt och friskt.hon gillar att borsta sina tänder och det är tur,för jag borstar dem tre ggr varje dag på henne.hon gillar sylt o socker på gröten och det blir en del glass...sött och gott!!! precis som hon..!! planerat var också att tre tänder långt bak skulle dras ut för att ge bättre plats åt andra tänder,men det blir inte av nu utan flyttades fram i tiden.
nu kommer skolbussen med amanda.det har regnat hela förmiddagen men nu skiner solen i en glugg mellan alla moln,så vi tar oss nog en liten promenad före mellanmålet.
ha det bra!



1 kommentar:

  1. Härligt att träffa sina äldre släktingar. Tycker det var en kanonidé med din och Gunbritts manekänguppvisning. Hade varit roligt att se.
    Hoppas att det blir bra med Amandas tänder?
    Kram Karin

    SvaraRadera