tisdag 28 september 2010

halloballo..

har scrappat lite ett par kvällar..här en Lo på min lillasyster och hennes fina barn.det är snart 6 år sedan hon lämnade oss,och det är så tomt o sorgligt utan henne.vi ringde nästan varje dag till varandra och en dag när jag ringde upp henne sa jag;halloballo! va får du allt ifrån svarade hon och skrattade gott..därefter sa alltid den av oss som ringde upp;halloballo men nu är det längesedan jag tog de orden i min mun.miss you little you..sötnosarna mår iallafall bra,och stora har de blivit.hannes blev 8 i våras o emmis 10 förra månaden.älskar er!!!
ja, detta "verk" är inte mycket att visa..i allafall gjorde jag detta underlägg i lördags när mamsen o jag var på en förmiddagskurs i luffarslöjd. alla är vi barn i början...det var lite knepigt men attans kul!!

igår var min bästis o jag i jönköping hela dagen.träffade en annan go vän där(marita och hennes söta dotter tina)som jag inte sett röken av på länge,kanske för att hon har slutat röka..alltid trevligt att träffa goda vänner. vi gick en stund nere på stan.där finns en farlig butik.. ni ser ovan vad som hängde med hem. det blev också en tur upp till a6 och ikea.synd att tallrikarna jag gick dit för att köpa var slut .mc-boots till amanda och gött mos blev det.!!(filé oscar med klyftpotatis o sparris) mätta o nöjda gled vi hemåt igen till verkligheten där amanda väntade med snuvig näsa. så idag är hon hemma med mej och tar det lugnt..


söta stansen från magnolia kunde jag bara inte motstå..och igårkväll så fort lugnet i stugan infunnit sej satte jag mej ned för att testa den. hur knepigt får det va..!!?? blev inte bra..tills jag kom på ett knep..sen blev den rätt och fin.
nu ska amanda och jag smaska !! ostkaka med sylt o grädde..
syltiga kramar och gräddiga pussar från mej o mandi !!



2 kommentarer:

  1. Du är för härlig Mimmi! Blir så glad när jag läser vad du skriver. Lo´n på Christina och barnen är bara sååå fin. Det är så man vill komma ihåg henne och mer än nåt annat hade velat se henne idag, tillsammans med sina barn som hon älskade så mycket.
    Vilken dag ni hade i jönköping,härligt!!! Åsså till sist vilken snygg stans, vill också ha.... Jag har inte sett den innan. Ha det fortsatt bra och hälsa Amanda att hon ska krya på sig. Kram Karin. Så kul med luffarslöjdskurs också, bara en massa skoj hos dig : )

    SvaraRadera
  2. Hej mimsan, igår landade det stora paketet med dina fina tags. Nu ska jag fixa en klisterlapp med lite info om projektet och sen ska galgarna iväg. Redan en hel del beställda och sen tänkte jag börja marknadsföra dem....Häng på...du kunde inte hittat ett bättre namn. Hur många galgar ska du ha för det???

    SvaraRadera