lördag 11 september 2010

hej då sommar !!

hej alla som kikar in till min blogg ibland.har haft sommarledigt från bloggandet,men nu när hösten blivit verklighet är jag tillbaks igen.det har varit en härlig sommar på alla sätt,så man får väl vara nöjd..vad har då hänt?? ja för att inte bli alltför långrandig,så ska jag dra den kortfattat.midsommar i göteborg o liseberg,därefter vidare till våra vänner i halmstad ett par riktigt roliga dagar. så kom den fantastiska värmen och man njöt av sol och bad.vi drog till öland några dar och passade på att fira min käre far på födelsedagen.hannes och emma kom och var hos oss en vecka,och vi hade härliga dagar med dem!!så var det dax för mej att fylla 50 år,och jag blev så firad!!det blev kalasande i dagarna 7!! efter all firande blev jag hembjuden till min kompis annika,vi skulle ta det lugnt och äta lite gott trodde jag..annika överraskade mej med kompisar från grundskolan som jag inte träffat på 25 år.det blev en oförglömlig kväll som jag aldrig glömmer,Tack alla!!! men sommarens kanske starkaste minne skulle bli den 27e augusti..när matilda fixade sitt körkort.grattis älskling!!(bra jobbat) dagen därpå,var också en fantastisk dag..släktträffen, den som mamma och min morbror ordnade med.vi var 1oo släktingar som trivdes och pratade minnen..mamma och jag överraskade med en modevisning med gamla släktkläder.bl.a min mormors brudklänning med skor och smycken som hon bar till.mycket uppskattat !! ett annat fint sommarminne är sötnosen sannas 2-årskalas!! barnen har gått i skolan ett par veckor och nu är alltså tveklöst hösten här.hösten är inte min favoritårstid..men den har faktiskt börjat bra,med en jättetrevlig scrapträff som jag oh min kompis nina varit på idag.
här syns hela härliga scrapgänget,med min kompis nina närmast till höger.det scrappades i massor och vi fick gott att äta under hela dagen.

det var demostrationer ,lotterier och utmaningar,en kortutmaning med höst som tema och en utmaning där man fick en Lo-skiss att tolka.här syns vinsten till vinnaren till höstkortet.
finfina papper och massa scrapgodis..


här är mina bidrag till de båda utmaningarna. tro det eller ej..men jag vann båda !! tack!!
(bilden är lite ljus så färgerna stämmer inte helt)


här är min vinst jag vann i Lo-utmaningen. kolla va mycke fint !!! tackar allra ödmjukast. så var det dax att åka hem och avsluta kvällen framför tv:n med en påse godis.
imorgon blir det lekparken med busiga barnbarn.kan det bli bättre...neej det kan det inte!!
godnattkram från mej!




3 kommentarer:

  1. WOW! Vilken sommar och vad mycket som har hänt!!!! Det låter härligt alltihop.
    Sen verkar det ju som om hösten börjar riktigt bra den också. Kul med scrapträff och STORT GRATTIS till vinsterna!!! Inte konstigt att du vann, du är så duktig och gör mycket fint. Blir så glad för din skull. Roligt att se dig här på bloggen igen. Ha det fortsatt bra, vi hörs! Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Att Du vann är inget jag blir förvånad över...vem annars kan få till det så fint??
    Kul att du är tillbaka på bloggen igen....och att du snart kommer hit. Kram

    SvaraRadera
  3. mamma, jag älskar dig!! =) är inte alls förvånad över att du vann tävlingarna;) du är bäst!! saknar dig jättemycket!! pusss på dig sötaste och underbara du<33

    SvaraRadera