tisdag 23 november 2010

jag tänder ett ljus..

ja idag tänder jag ett ljus för min älskade lillasyster christina som dog i cancer för 6 år sedan.
jag saknar hennen så jättemycket. det sägs att tiden läker alla sår,men det stämmer inte.för min del så tappade jag hela min tro på att det goda vinner över det onda och att allt till slut ordnar sej till det bästa..så när christina blev sjuk så hoppades ju såklart vi alla att hon skulla vinna över sjukdomen och få vara kvar hos oss ,och när hon så dog slocknade en jättestor del av min livsgnista..jag blev liksom inåtvänd och vill nu vara mycket ensam jag behöver ha ett lugn runt mej för att orka leva.det var så hemskt och overkligt att se henne som var så livsglad och ung med två små barn bli så svårt sjuk,att se henne kämpa men ändån tvingas ge upp. men christaina var stark och skrev några rader till oss alla,hon hade en önskan om att vi alla skulle leva våra liv så bra vi kan eftersom livet är en värdefull gåva.hon hade också en önskan om att vi skänker henne en tanke då och då när det känns bra och även när inte känns så bra. jag blir lite starkare av hennes ord.och av alla härliga minnen hon gav.
men det är så tomt utan henne ..inte minst när vi samlas vid jul eller på födelsedagar..
hon har två fina barn som vi älskar,och som jag vet att hon är stolt över!
till dej christina(:halloballo-jag vill ha dej här hos oss men jag hoppas och tror att vi möts igen någongång..någonstans..älskar dej min fina goa lillasyster,kram till dej från mej


min bästis fyller år idag, grattis nina!! jag älskar dej med! du är alltid så snäll och go,tack för att du finns!!
jag ska ringa till henne nu och gratta live.

kram till er från mej!

2 kommentarer:

  1. Hon saknas mycket. Det känns lika ofattbart nu som för sex år sedan. Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla Mimmsan...önskar att man ibland kunde få tiden tillbaka. Känner så starkt med dig, Christina var en underbar person.
    Jag ringde nog Nina 5 ggr men fick aldrig tag på henne igår men däremot dagen innan.Jag är glad att jag har min goa syster tur att du kan dela henne med mig.
    Kram

    SvaraRadera