söndag 14 november 2010

SaWaDiKa !!

nyss hemkommen från fantastiska thailand försöker jag nu greppa detta spännande äventyr jag fått uppleva. en blandning av varma vänliga bangkok och soliga sagoön koh samed.en av anledningarna till att jag valde just att resa till bangkok var att jag ville träffa Fon och hennes mamma wasana som jag försöker hjälpa lite.Fon och vår amanda är jämngamla och har liknande funktionshinder.i mina ögon lyckas fon och hennes mamma göra det näst intill omöjliga,de bor och lever så enkelt som det bara går,och verkar nöjda med det .på bilden ser ni mej och Fon när vi träffas för andra gången .jag ska visa fler bilder senare. jag behöver väl knappast berätta att mitt möte med Fon och hennes mamma tveklöst är det bästa minnet från min resa,och de har för alltid en plats i mitt hjärta.
fem dagar solade och badade vi på underbara ön Koh Samed.lyxigt med näst intill gratis massage och massor med trevliga restauranger.gott om tid att läsa och sila mjölig varm sand mellan tårna ..gissa om jag njöt..!! ska lägga ut fler bilder i veckan.
min kompis annika bor mitt i bangkok med sin familj.det är hennes förkänst att jag fått möjligheten att hjälpa Fon,och att nu äntligen få träffa henne.som ni nog redan förstått sitter hon aldrig länge på en stol och gör ingenting,nej hon nystar sej fram till dem i slummen som har det extra svårt.hon kan ju omöjligt hjälpa alla, men många har fått det mycket bättre pga hennes hjälpsamhet. annika är en ängel !! annikas blogg: 50+ i Bangkok
tack annika (m. familj) för din gästfrihet och för alla spännane och roliga upplevelser!!
mina ögon är små nu,för tidsomsällningen gjorde att jag vaknade vid tre i morse..natti natti..


1 kommentar:

  1. Hej Mimmsan....delitade du min förra kommentar??? Nej det var säkert jag själv som klumpade till det....lite ovan att blogga nu.
    Jag är så himla glad över att denna resan blev verklighet....att du fick träffa Fon och Wasana. Såndana möten är det som ger riktig mening till det jag gör....parar ihop sponsorer med behövande.

    SvaraRadera