söndag 28 mars 2010

vår i luften..

det är så underbart att det äntligen vår.idag har det duggregnat lite,och det har tvingat bort sista snön.nu är det bara små snöhögar kvar på ställen där de högsta snövallarna låg.matilda har skippat vinterjackan och hoppat i nya vårpajen.jag har inte kommit så långt ännu, det får bli i veckan eller nästa...
ruff har också tagit av sej vinterrocken och trivs i den betydligt tunnare pälsen...jag hade tänkt klippa honom i påskhelgen,men jag fick ett infall tidigare idag och nu är det så skönt att ha det gjort.det tar tre timmar att klippa honom.ruff vill bara gå iväg,så jag hade en hög med små köttbitar som jag fick mata i honom lite då och då.det blev en jätte hög med hårtussar,som lätt hade räckt till en varm tröja.
denna helgen har gått så fort..igår hade vi lite kalas för thomas,som fyllt år i veckan.vi grillade och sedan blev det tårta.
idag var thomas med liam och noah på allmänhetens åkning,och jag gick på promenad med ruff och amanda.på eftermiddagen var det hockey,sista hemmamatchen för i år. ja då är det vår!!!


1 kommentar:

  1. Sista hockeymatchen...ja då måste det vara vår!! Hoppas BORO vann och att Myggan avgjorde!
    Snygg jacka matilda har, den kan väl du låna ibland;)

    SvaraRadera