tisdag 5 oktober 2010

prosit!!

förkyld..ja jag har blivit fökyld igen..nyser o nyser. men mellan alla nysningar blir det lite scrap.lagom jobbigt när man är hängig.testade en ny magnoliastämpel..o som ni ser bidde det ett julkort! ner fort i lådan igen,för om någon får se att man redan gör julpyssel undrar nog mina nära o kära om jag blivit galen...och för den delen har jag annat för mej nu...
matilda har nytt konståkningsprogram o behöver en ny klänning.tyget kom idag från agtextil.musiken hon åker till är ur filmen chocolat,så det blir bruna tyger o gräddvit spets att skapa med.den ljusbruna spetsen upp tillhöger är en ny tunika från gina tricot,den ska jag klippa delar av till överdelen av klänningen och til ärmarna, jag har bara hunnit göra en skiss ännu,men gillar hon modellen drar jag nog igång redan i morgon.mamma hjälper till,så jag ska nog fixa detta...men lite knepigt är det,att få det riktigt snyggt.jag har ett grundmönster som jag köpte för 10 år sedan.det har jag användt till alla hennes klänningar som jag sytt.man får ändra lite hit och dit,och trixa lite...en ny klänning kostar minst ett par tusen,o en brun i rätt modell kan jag nog glömma att hitta...om och när den blir klar så ska ni få se den.

här har ni min nya förvaring till mina scrappapper.här ligger de bra och blir lätta att hitta.när jag sorterade dem så hittade jag jättemånga som jag glömt bort att jag köpt..hade alltså noll koll förut.hoppas nu detta ska fungera för mej,som har det rörigast i hela småland!
matilda ringde nyss o barättade att hon bokat en studentresa.den blir av i maj,men 1190kr skulle betals in redan nu,så det är roligt nästan jämt..och tomt i plånboken är det också nästan jämt..konstigt!?!?
nej nu är min björnbärspaj klar,så det är bäst att jag plockar ut den ur ungnen,gissa om det doftar gott i köket !!
må så gott!


1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att se hur klänningen blir. De andra är ju jättefina så det kommer säkert att bli en jättefin till!!!
    krya på dig och hälsa till alla!
    Kram Karin
    psss...snyggt julkort och en praktisk pappershylla, nu kommer du nog se alla bättre.

    SvaraRadera