tisdag 19 oktober 2010

en isprinsessas klänning!

knåpade ihop ett nytt jukort häromdagen.stämpeln med änglarna har jag faktiskt haft ett par år men först nu kom den till användning.julkulan är ny för i år och kommer från reprint(tror jag)


amanda och jag var nyss ute på en härlig höstpromenad.regnet har öst ner hela dagen men så vid tretiden när amanda kom från skolan blev det jättefint! ibland är verkligen himmelen oskyldigt blå..

det det ska komma en cirkus, så på torsdag ska vi gå och titta på den.vi får nog ta med liam o noah också..!!roligt,roligt!!


här har vi matildas klänning som håller på att bli klar.det är en del handsömnad kvar ..jag har beställt hem 300 st swarovskistenar som ska sitta över hela klänningen.vet inte om 300 st räcker men jag får sätta fast dem och se hur det blir och om det behövs fler så blir det till att skicka efter mer..synd at bilden blev så ljus..lite svårt att se en del detaljer..50 st swarovski är redan på plats,några fram..



och några bak.jag ville testa och se att de fastnade på spetsen innan jag beställde fler..hoppas nu matilda tycker om den och att den sitter bra på henne..min snälla mamma har hjälpt mej att sy en del sömmar Tack mamma för hjälpen!! utan din hjälp hade jag inte hunnit så här långt..
tyget o swarovskistenarna kommer från Agtextil.den bruna spetsen är en top från ginatricot.
imorgon ska amanda till "kortis"hon kommer hem först på måndag.så ikväll ska hon och jag packa hennes väska med lite kläder och annat hon behöver.när jag lämnat amanda imorgon ska jag vidare till eksjö o träffa min bästis från högstadietiden,vi ska fika o prata minnen.roligt!!
ha det bäst!!





2 kommentarer:

  1. Jättesnygg!!! Du och Gunbritt är så duktiga. 300 stenar låter väldigt mycket :) Hoppas ochtror att Matilda blir nöjd. Hoppas också att vi får se foto med klänningen på : )
    Ha det så bra!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag besviken....varför har du inte bett mig skicka stenarna?? Du kommer inte att tro dina ögon när du kommer till chinatown.....som smågodisbutiker överrallt.

    Mandis är så fin i höstkläder men jag önskar att hon kunde fått slänga av sig dom och följa med hit nästa vecka

    SvaraRadera