söndag 27 november 2011

adventsmys

Vilket oväder till 1:a advent!! Men inne är det varmt och skönt.Jag har fått upp alla stakar och stjärnor nu runt om i huset.Mysigt..

Så här blev årets adventsljus.Har stämplat motiven och stansat ut siffrorna,lite stenar och bling runt.Som vanligt står allt på en gammal silverbricka som jag fick av mormor för många år sedan.Älskar att blanda gammalt och nytt.



Sedan några år tillbaka har Johanna och jag gett adventskalendrar till mina föräldrar och hennes svärföräldrar.Ni som kollar min blogg då och då,minns kanske att jag var på loppisrunda för ett tag sedan..här har ni resultatet av en del små fynd! Har limmat ihop små glas på fot och tallrikar i lite olika storlekar.Sedan har vi lagt 24 småpaketer runt och en jultag fäst i koppörat.I lilla kaffekoppen högst upp satte vi en hyacint med lite mossa...





Tidigare idag bjöds det på hemlagade chokladbollar! Mmmm gott..







Här ser ni den lille bagaren Noah smaska!!


Vips är denna helg snart slut..Imorgon måndag ska jag städa.Skulle gjort det innan jag pyntade till advent,men jag har inte haft tid.Igår var jag på A6 hela dagen och julshoppade..var helt hopplöst slut när jag kom hem!! Så idag har Liam och Noah varit här hela dagen,och då ville jag mysa med dem. Men imon finns inga undanflykter..Snart dax för sängen,men först en mugg glögg!


Stor adventskram från mej!!








2 kommentarer:

  1. Såå fint du har det Marie...tycker inte alls det ser ut som det behöver städas!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ah du Annika..fråga Nina o Hanna som va här i torsdags..blixtinkallade när jag var i Varberg.Hade ingen som kunde ha Mandi mellan halvfyra o kvart över fyra..ville helst inte be Nina på hennes födelsedag.Men hon är ju snällast av alla snälla och hjälpte mej i nöden! Kram

    SvaraRadera