tisdag 22 november 2011

mera julkort!

Sitter ibland och pysslar på kvällarna..Det blir mest julkort.På detta kortet har jag två stämplar från Magnolia.Tilda med fiol,är en av mina favoriter!

På detta kortet har jag en änglabild från ett klippark som jag köpt på SkrapMagic.


Här har jag stansat ut snöflingor med hjälp av en dies från Magnolia.De små röda rosorna köpte jag för ett år sedan,när jag var i Thailand.




Veckan som gått har varit händelserik och rolig!!I torsdags lagade jag mat till hockeykillarna,som tack för att de vann borta i Jonstorp.Det blev köttfärslimpa och champinjonsås med kokt potatis ,lingonsylt och rivna morötter( 8 kg färs ,10 kg potatis...phu!!!) somnade ovaggad den kvällen kan jag lova!! Fredagen var rolig..fick följa med Liam till gympasalen på barnkalas! Tre av hans kompisar hade kalas ihop,Elvira August och Olle,tre goa små 5 åringar!!!När kalaset var slut gick vi på hockey.Boro vann och allt var frid o fröjd: ) På lördagkvällen var vi på julbord i Norra Sandsjö.Jag åt mest sill och lax av alla de slag..gott.Mätta åkte vi sedan hem och kollade på "Så mycket bättre",som jag helst inte missar.Favoriten på tv just nu.Söndagen var lugn,hjälpte mamma med hennes julkort.(hon är nyopererad i ena handen,annars klarar hon att göra sina kort utan mej) Måndag morgon körde jag tillbaka Matilda till Värnamo,och sedan hämtade jag hem amanda från kortids.Vanligtvis åker hon till skolan från kortids när det är måndag,men hon hade studiedag.När vi ändån var i Vetlanda åkte vi bort till Team sportia där amanda köpte sej jacka,kofta och vantar.Det blev en vit jacka från Didriksson och en karamellrosa kofta från Adidas.snyggt snyggt!!

Idag är det tisdag,men ingen vanlig sådan..Joakim fyller år idag!! Jag har bakat två stora tårtor,som han bjöd sina hockeykompisar på efter träningen idag.Grattis älsklingpå din 31-årsdag!!! Vi ska uppvakta honom imorgon istället,för då är han träningsfri!(ovanligt kan jag säga)

Denna vecka bjuder på glädje och sorg.Morgondagen är ganska lugn,förutom kalaset då..På torsdag fyller min bästis Nina år : ) men det är också på den dagen för 7 år sedan min älskade lillasyster Christina dog.Mamma,pappa och jag ska försöka åka till hennes grav med blommor.Vi hoppas även på att kunna träffa hennes två barn en stund och ge dem varsin kram<3


På söndag börjar lite av julen..suck..det finns mycket som är tänkvärt och fint med den,men för mej blir det lite för mycket och överdrivet med allt som måste göras..
Men jag lovar..jag gör verkligen bara det som måste göras..faktiskt mindre och mindre för varje år.Jag har har ett roligt scrappapper någonstans..där det står: håll ut-snart är julen slut!

Snart är denna kvällen också slut..och jag avslutar med att tänka på att jag för 31 år sedan fick uppleva ett av mitt livs mest magiska ögonblick..att bli mamma för första gången!! vilken lycka!


kram




2 kommentarer:

  1. Ofattbart att våra små grabbar nu är vuxna män i vår ålder ;) magiskt ögonblick var precis vad det var när man låg där med de små knytena.
    Duka för mig också på torsdag....jag vill så gärna vara med och fira min kära syster. Tänker på dig som inte fick ha din Christina kvar så länge...men hennes minne finns alltid kvar. Kram goa Mari....du vet att du är värdefull

    SvaraRadera
  2. Så fina julkort du gör. Välarbetade med mycket på :) Hoppas att ni har haft en fin dag i Varberg idag. Det där julskimret försvann för 7 år sedan, svårt att känna den där riktiga julkänslan. Vet att du försöker så gott det går. ha det så gott! Kram Karin

    SvaraRadera