måndag 19 mars 2012

änglakort

Ja idag har jag scrappat lite nu på eftermiddagen..och det blev ett litet änglakort.Den lilla söta änglabilden(Sandra Kuck) har jag haft liggande ett tag...änglavingarna har jag stansat ut från Magnoliadies,likaså den lilla gröna kvisten och de små rosa blommorna under rosorna.
 På den lilla tagsen har jag en stämpel(från Reprint) som jag tycker jättemycket om..så hittade jag den lilla berlocken i form av en änglavinge (från scrapmagic)som jag bara knöt fast med ett tunt bastband.Så tillsist lite glitter här och där..<3
 I lördag följde jag med matilda till kalmar där hon tävlade i konståkning.Sitt korta program åkte hon klockan 9.00 och det långa klockan 17.30..Så det blev lång ledig tid mellan hennes åk=shopping!!!Det var som vanligt Matilda som hittade en massa fint..jag letade inte ens för det blev dyrt nog ändå liksom..Ja så åt vi gott och fikade såklart!!

Efter att alla tävlat klart så var det som vanligt prisutdelning..Matilda vann sin klass! Grattis Sötnos<3 Sedan var det dax för test.(i konståkning testar man och utifrån det och ålder hamnar man i respektive tävlingsklass.Matilda har 4 i basic som också är det högsta men i fri dvs hopp och piruetter osv har hon tre.Ska hon vara A-åkare som senior måste hon ha 4:a.Hon har försökt ta 4:an två ggr men inte lyckats..Så före jul satte hon allt i testet utom ett kombinatioshopp dvs två dubbelhopp(dubbelhopp=lika med två varv i luften)som liksom sitter ihop efter varandra,bara ett skär mellan dem..men hon ramlade på båda försöken...så då fick hon en rest.Det var den resten hon försökte klara i lördags..Och ungen klarade det!!!! Jamen gissa om hon blev galet glad..?!Hon har varit nervös i veckor..så nu när allt är över går hon på små moln..Grattis Matilda och lycka till som senior A-åkare! (om hon inte klarat det ynka kombinatioshoppet i lördags ..så hade hon tvingats göra om HELA testet..massor med svåra moment..) Ja konståkning är svårt och det krävs mycket träning och mod..
Här klarar hon sitt efterlängtade test!!Man får vara med och kolla just i början av filmklippet..Det syns dåligt men kunde ändå inte låta bli att visa..
Idag har det blåst hårt hårt ute!! Fy så kallt..knappt att Donna och Bella vill gå ut...Men på med dunjacka igen..och mössa...men va tusan,det är ju bara mars..och det ska bli bättre redan på onsdag!!

kramelikram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar