söndag 25 mars 2012

kort till dej..

 Ett nytt kort som kan vara till dej..som är tjej..Det fiffiga med detta kortet är att man kan dra ut en tags som sitter fast i bandet.Lite svårt att förklara..men kortkonstruktionen är mycket enkel..
 Man gör en kortvikning och skär sedan till (eller som i detta kort ..stansar...)en tags som är något mindre..som har ett hål där bandet löper..sedan ett hål i andra ändan av tagsen och ett i ovankant på stommen..ja ni ser lite hur det är gjort..
 Jag har fäst en del av dekorationerna med distanskuddar för att få lite 3D effekt.Mycket roligt kort att gjöra!!! Testa!!!
 Igår fyllde min man Thomas år.Grattis min lille gubbe!!Han är en fena på att grilla,så det bidde en ny grill.Ja den är redan invigd,eftersom det varit jättefint grillväder i helgen!Igår kom alla ungarna och grattade och som av en händelse fick han i present grillbestick,förkläde o grillvante.Alla njöt vi av underbart väder smaskig grillbufè! Det blev "Siggetårta"från Oskars till kaffet,mummagott!!
Idag tranade Matilda sista ispasset för säsongen..Nu får skrillorna stå på hyllan ett tag..men redan i juli är det dax för sommarläger och strax därefter är det upptakt..Sommaren är kort..så vila och sola nu allt vad du kan min Tilda..!!
Nu är snart helgen slut och jag är faktiskt lite trött..vårtrött bara..eller vårförkylning som lurar??!
Jag ska lägga mej tidigt så får vi se hur det känns imon..

Ha en trevlig söndagkväll, Kramelikram från mej !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar