torsdag 15 mars 2012

scrapkort på bröllopsdagen

 Säkert är det en och annan som går runt just nu och planerar bröllop..inte jag..haha..jag känner ingen heller som kan tänkas gå i sådana tankar(Johanna och Samuel förlovade ju sej visserligen före jul..men har inget hört om att de går och grunnar på giftermål..synd..)Men visst är våren lite förknippad med förälskelse och bröllop..Scrappade en liten stund tidigare idag..och vips blev det ett bröllopskort..Som vanligt har jag använt en kortstomme på 15x15 cm från Pappex!!Smidigt och bra!Textstämplar från Scrapmagic..liksom den lilla hjärtformade berlocken.Stor rund"kakservett"som jag stansat från en dies från magnolia,den lilla vita har jag köpt..kommer inte ihåg var,,
Den ljuvliga stämpeln med lilla brudparet är från Lily of the valley ,den är köpt på tradera för ett par år sedan..älskar den!!!(stämplar från lily of ...)är inte helt lätta att få tag på.men jag har några..
 Det kan ju passa att jag visar en ny Lo på mej och Thomas när vi gifte oss för hundra år sedan..Jag håller ju på med mitt eget album nu,där denna Lo ska få en plats.Då var jag trådsmal..men det är jag inte längre..men gift är jag fortfarande!!
Ofta stannar folk som kommer hem till oss upp vid "min" spegelvägg..Och faktiskt är den även till "nytta"..Jo för när jag står i köket och matar Amanda så ser jag tv:n  i vardagsrummet i en av speglarna!!Jättebra tycker jag..för det kan ta sin lilla tid och då är det trevligt med lite underhållning!!(ibland..)Hon fick mat nu för en stund sedan,kokt ägg och gräddstuvad spenat..Slurp så var maten slut..så behövde just då ingen underhållning..
Idag har det duggregnat hela dagen..men inne är det ju varmt och skönt! Vilken himla tur..

Ha det bra!! kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar