söndag 11 mars 2012

Nya scrapkort

 Satt en stund och scrappade igår fm. Det blev tre kort gjorda,som jag visar här för er.På det första kortet har jag först en kortstomme st 12,5x12,5 cm .(köpt 50pack med kuvert från pappex på Tradera) Textstämeln är från scrapmagic i Vetlanda (som snart stänger sin mysiga butik..snyft!!men finns ju kvar på tradera :) ) Det fina lilla lövet har jag stansat ut från en punch,också från scrapmagic.Till sist den söta stämeln från Lili of the valley.som är ny och färglagd med Nya distress marker från Tim Holzt.
Jag har även använt mej av promarkerpennor,bl a som skuggor..Lilla berlocken är från scrapmagic!
 Även på detta kort har med en stämpel från Lili of the valley..Söt som socker!! Poststämeln är från Inkido..en väl använd favorit..Den fina kortstommen med udd har jag köpt på scrapmagic(15x15)Alla rosor på korten jag visar idag köpte jag i Thailand.men de finns ju hos alla somm säljer scrap!!
 Jag har fäglagt även detta motiv med mina Promarker och Distress marker.Så har jag duttat på lite glitter här och var...
 Detta bakelsekort var roligt att göra!! Diesen är för mej nya och kommer från MarianneDesign.
 Man blir ju nästan lite fikasugen när man ser de fina bakelserna..Jag får nog koka mej en kopp..
Igår eftermiddag drog vi alla iväg till Värnamo och tittade på den helt fantastiska isshowen ,som Värnamo konståkningsklubb presenterade.Den var helt magisk!! Matilda var såklart med och åkte,,På bilden syns hon i mörkt blå klänning där hon de andra flickorna åker till musik ur filmen Titanic.
Nöjda åkte vi sedan hem och kollade på melodifestivalen.Roligt att min favorit vann och får representera sverige!!

Vårväder ute..så det lutar åt att jag dricker mitt kaffe ute på trappan!!Dock med jacka på..Ha det bäst kära bloggvänner!! kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar