onsdag 14 mars 2012

skjortkort

Igårkväll gjorde jag ett skjortkort.Som bas har jag använt vitt dubbelvikt15x15 cm tjock härlig cardstock som jag köpt från Pappex på tradera.Det lite ljungfärgade papperet har jag också köpt där.
Även den lilla söta klockan är från Pappex! Jag har fäst den vid en liten kedja,så det ska se ut som ett litet fickur..
De små knapparna är brads..fiffigt!! Ja så lite blommmor såklart..Det är ju tänkt som ett födelsedagskort..
 Med bakelse i nedersta hörnet..det hör ju också till när det är födelsedag!Skjortkort är så himla kul att göra,och de blir alltid uppskattade..
Idag har jag haft så roligt..Liam, mitt barnbarn går på Humlan,en förskolegrupp här i byn med bara 5-åringar.Dit har idag mor- och farföräldrar blivit inbjudna för att se hur barnen har det på dagarna när de är där..Jag har varit där nästan hela dagen..ätit mat,varit med på samling,lekt ute och inne,ja sett och lärt av det mesta.Blev nästan lite sugen på att börja jobba med barn igen..men bara nästan..(jobbade några år med lekisbarnen här på landsbro skola,men valde att istället "jobba" med vår Amanda.testade både och ett tag men det blev lite mycket för mej..)Fattar inte att Liam blivit så stor så han ska börja "lekis" i höst(det heter ju förskoleklass numera..men jag gillar att säga lekis..)Tack alla på humlan för en jätterolig dag!!! Puss Liam<3
Snart ska min kompis Nina och jag till stan och träna!!Ska köpa träningskort idag..så det blir av att jag åker in varje vecka..minst ett par ggr..jo men visst,nu ska semlehullet bort!!!(ja hujjan va många semlor jag har mumsat i mej ..)

Ut och träna i vårvädret vetja!! kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar