onsdag 19 mars 2014

Nytt conversekort - en favorit i repris :)

Idag har jag gjort ett kort där jag skapat en conversesko, som dekoration.Jag har scrappat liknande kort förut, ett i rosa och ett annat i turkost. Ni som kikat in här ibland minns dem kanske..
De här conversekorten har varit mångas favorit, och flera har velat beställa.. Men jag gör inte på beställning! Inte några kort.
Jag börjar att bygga upp skon med olika delar som jag klippt till..lite pilligt!
Jag gör små snitt där jag trär i sidenband.
Sedan är det dax att limma lite,därefter fäster jag eyelets i vilka jag trär i det andra sidenbandet( "skosnöret") sedan limmar jag dit tån och sulan. Jag målar lite här och där för att få skon att se lite naturlig ut..det är också lite pilligt!!
Men sedan är skon klar att fästa fast på kortstommen med lim.jag hittade en fin stämpel som jag tycker passar bra :)
Blommor och blad som dekorationer..
En liten fjäril får också vara med och lysa upp mitt kort! Vi får se vem som får detta kort av mej framöver :)
Förra veckan damp denna söta mössa ner i min brevlåda..den är i bomull så den är lagom varm nu i vår..blir nog en favorit på mina promenader! Ha det bäst ni som kikar in här!! Kramelikram <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar