söndag 18 september 2011

små väskor

I förgår scrappade jag ihop denna lilla rosa "väska"som är ett fiffigt kort.Den var så rolig att göra !!
Så här ser "väskan" ut inuti..bara att vika ut.Jag har dekorerat den med små fickor med små tags,i mitten kan man skriva vad man vill till den som får den.lite spetsar,rosor och stämplar.





Här en väska i lite brunrosa toner och vit spets som dekoration.Jag har förstärkt här och där med brads.Inuti har jag dekorerat den som i den rosa.







Ja de här väskorna är så roliga att göra så det blev en tredje i blått.Den rosa och blå har enfärgad cardstock som stomme,sedan har jag limmat på mönstrat papper.Inget svårt men lite pilligt.Den bruna vek jag av ett dubbelsidigt mönstrat papper och det gick också bra men går lättare sönder. Testa att göra en väska!!!




Idag åker trädgårdmöblerna in ..blomkrukor ska tömmas..förutom tre där det förtfarande blommar fint.Två på framsidan och en på baksidan..Sedan blir det en sväng bort till ishallen där borovetlanda spelar träningsmatch mot Motala.




En långpromanad står allra närmast på tur med Amanda och Donna..Skönt!! Vi har massor med äpplen som är gudomligt goda, så jag har plan på att fixa till en äppelpaj.Gott!!




Ha det gott Ni med !!! kram kram







2 kommentarer:

  1. De är ju helt underbara!!!!!Jag vill också göra såna. Hur gör du?? Ser ut som om det är mer än ett cardstock?? Kram

    SvaraRadera
  2. hej karin!
    nej det är ett cardstock och jag har sett den bara som jag visar på bild.Biga 8 - 9cmx3 och likadant på andra hållet.skär dän den lilla bit som blir över på ena hållet och skär bort bitar på andra.mitten biten blir ju locket typ..biga och vik lika som syns på den utvikta.
    det går ju att variera utsida på hur många fina sätt som helst..!!lycka till(jag hade svårt att få ihop vikningen först men vik som på min efter att du bigat så är det enkelt)

    sett på din blogg att allt är bra med er ,här är lite snuvigt men annars allt på topp.

    kram

    SvaraRadera