tisdag 15 maj 2012

Födelsedagskort till mamma

 Söndagen den 27e maj är det ju som bekant Morsdag,och dagen innan..lördagen den 26e maj fyller min lilla mamma år.Så igår och nu ikväll har jag gjort ett födelsedagskort till henne.Jag har denna gång en kortstomme i brunt..!
 Den söta lilla berlocken har jag köpt på Pappex.Bakom den en dies i form av en fågelbur som jag haft ett tag..Lilla bladslingan är en dies från magnolia..
 Stämplen med buren lite bakom..är en clearstamp som jag köpt på Scrapmagic.

stämplen med "fånga dagen" kommer från Skapa hantverk(tror jag..)
 De utstansade trollsländorna är dies från Magnolia..¨Bakom allt har jag ett"bakelsepapper" som jag stansat från en Cheery Lynn dies,köpt av Scrapmagig.Den är så fin!!Slutligen har jag dekorerat med lite pärlor och blingstenar lite här och där..
 Var är sommarvärmen..?? jamen det är ju faktiskt snart juni..Fryser  i min jeansjacka..så det blev en köpa jacka resa till stan med Matilda som smakråd.Vi sprang runt i butikerna och när vi kollat klart blev det en fika på konditori Cecil.Jag bestämde mej sedan för ..
Denna jackan som jag hittade på HM.Den är lite vind och vattentålig..och billig..498kr!! Kanske lite murrig..men annars gillar jag den mycket! Den blir bra på mina hundrundor!!
Imorgon är Amanda ledig från skolan,så då blir det lite pyssel med henne.Vi ska plantera en tomatplanta som hon hade med hem från skolan idag och så handlade jag lite blommor på torget när jag var i stan..så dem får vi också plantera ned i krukor.Hoppas nu på frostfria nätter framöver..och lite mera värme på dagarna..
Hockey VM på tv..så nu måste jag gå och heja på våra trekronor!! kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar