tisdag 1 maj 2012

Morsdagskort

 Ett Morsdagskort till min lilla mamma! Som är den bästa av alla..Mamma är jättepysslig och har alltid sytt kläder,gardiner,lakan och ja allt som går att knåpa ihop med symaskin..lagat och bytt dragkedjor..och snabb som en vessla är hon,lämnar man idag får man det imon..Ja tänk om man ärvt den gåvan..Jag tycker i alla fall att jag lyckats med temat på detta kort till henne..och alla sygrejer har liksom kommit med..
 Här har ni min lilla fina mamma som ung..hon har min bror i knät så därför vet jag att bilden togs 1957..visst är de söta!?!
 Provdockan är en dies från Sizzix.Den är sprillans ny och jag känner på mej att den kommer bli väl använd framöver..jag har pimpat den med lite spets och pärlor..
 Den lilla symaskinen (berlocken) har jag köpt på Scrapmagic.Där finns massor med fina charms..gå in och kolla..!! Rosorna har jag också köpt där..
 På den lilla tagen hänger en liten söt sax..den kommer från Pappex,som också har massor med fint..kolla får ni se!!
 Inuti kortet fortsatte jag på "sytemat"..Under mitt namn finns två små par med änglavingar..De får symbolisera mina två döda syskon..Ja det är bara mej som lilla mamma kan få morsdagskort av,så hoppas att hon blir glad..
 Ute är det soligt och varmt..äppelträden är på väg att slå ut..vackert så man nästan tappar andan!

På marken lyser tusenskönor..
Den här tiden är ljuvlig och för ett ögonblick känns livet härligt..!
Snart blir jag bjuden på grillat,kanske går det att sitta ute..det blåser lite..så vi får se..
Ha det bra alla ni som kikar in,det ska jag ha!! kramelikram

2 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt kort Marie. Tänk vad din mamma ska bli glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lena!
      Ja mamma blir nog glad,hon blir alltid glad för det lilla..
      Kram

      Radera