måndag 9 april 2012

nytt scrapkort

 Här kommer bilder på mitt nyaste kort som jag scrappade ihop i morse..Diesen som har formen av en urtavla kommer från sizzix.Jag köpte den för ett bra tag sedan men först nu kom den till användning..Rosen är en stämpel från Inkido som jag färglagt med Promarkers pennor.
 Som vanligt på mina kort finns det med en tag..Denna är stansad  från en Spellbinderdies,och är minst av sex olika storlekar.Den största är så stor att den inte får plats i min cuttlebug,så den har jag gett bort..Den söta lilla miniklockan har jag köpt på Pappex.Stämplen på tagsen är också från Inkido.
 På insidan har jag användt en annan fin dies från Spellbinders,som jag köpt på Scrapmagic som numera finns som webshop!!
Ja så kunde jag inte låta bli att göra en väska till(likadan som i förra inlägget) men på denna har jag dekorerat med ett papper från Magnolia.Söta spetsen har jag köpt på Pappex(finns massor av söta spetsar där..kolla får ni se!!) Det lilla körsbäret har jag stansat ut från en minidies från mariannedesign.
 Jag har klistrat på många små små blingstenar som jag köpt för längesedan..kommer inte ihåg var..
 Här har ni baksidan..som ni ser knyter man väskan bak med ett näst intill osynligt band..
Förra lördagen innan scrapträffen började ,gick jag och min Johanna på stan en sväng..Tittade som vanligt in till Marita på Nytt&Nött...och hittade två fina ordspråkstavlor..kunde inte välja..så jag köpte båda..Här ser ni den ena av dem "Fånga ögonblicket"får se var den ska få sin plats..ska fundera lite..Den andra ska ni få se i nästa inlägg!!! Älskar Maritas ordspråkstavlor..men det har ni kanske redan gissat!!!
Snart kommer Joakim hit och berättar om sin USAtripp..Han har hälsat på sin kompis Johan Franzèn i Detroit..Och imorgon hoppas jag på bra mail från Vetlanda travel..Jag letar resa till Thailand i höst...

Så letar jag utemöbler..men det känns ju knappast brådskande med detta vädret..Tänk att vi fick en vinter till..alltid retar det någon-mej om inte annat!!!

Ha det bäst så här i slutet på påskhelgen!! Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar